Benvinguts al bloc de primària: Les Comunicacions Digitals Especials
Bon dia, bona vesprada o bona nit amics i amigues!!!
En primer lloc, he de dir-vos que el meu nom és Maria, sóc mestra d'Educació Infantil i m'agrada molt el món de
l'Educació Especial, per això he fet el cicle de Psicopedagogia i
estic preparant-me les oposicions de PT “Pedagogia Terapéutica”.
En aquest projecte, que forma part de l'assignatura de
TICs de la capacitació en valencià, em faré c’àrrec d’aquest bloc que he
anomenat "Les Comunicacions Digitals
Especials". I si, especials perquè van dirigides a l’entorn
personal d’aprenentatge (PLE) de l’alumnat que requereix unes atencions
i suports educatius diferents i adaptats a les seues necessitats i
ritmes d’aprenentatge per arribar als objectius bàsics proposats per a tots el
alumnes a l’ensenyament primari.
En aquest racó compartiré informació, opinions, materials, entre d'altres, per facilitar la construcció del propi coneixement dels alumnes con NEAE (necessitat específica de suport educatiu). Tot relacionat amb les TIC i amb la unitat didàctica triada d'acord amb el centre d'interès proposat pels alumnes de 3è de primària. La unitat didàctica s'anomena "El dia de la comunicació" i la seua temporalització serà de dues setmanes aproximadament amb un nombre de sis sessions.
Per mitjà d’aquesta unitat treballarem la matèria de llengua, que es desenvoluparà de forma conjunta amb altres aspectes essencials, como són: les emocions (educació emocional), els valors socials i cívics, etc.
Es tracta doncs, d'assolir els objectius determinats
al currículo oficial per mitjà dels continguts, amb una metodologia
d'acord a les necessitats que presenta la població escolar.
L'objectiu és que els alumnes sàpiguen participar en
diferents situacions de comunicació, usant les tecnologies de la informació com a instrument de treball i aprenentatge en l'àrea de llengua. El meu treball va encaminat a aconseguir
la normalització i inclusió educativa i a atendre les necessitats dels
xiquets/es amb tots els recursos que estan a la meua disposició, sempre prenent
com a punt de partida els seus coneixements.
A més, tindré en compte els programes plurilungües que s'apliquen
al centre:
·
Programa d' Incorporació Progressiva (PIP)
·
Programa d' Immersió Lingüística
(PIL)
Pel que fa a l'avaluació, els criteris per avaluar s'establiran d'acord amb els objectius proposats i aquesta serà global, contínua i formativa.
Sense més dilació, espere que
us siga d'ajuda i no dubteu a participar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada