dilluns, 11 de gener del 2016

LA IMATGE FIXA L'APRENENTATGE EN L'ENSENYAMENT

Fotografia, Fotonovel·la i Mural Multimedia

Una imatge és una representació de la realitat que potser cofeccionada per diversos mitjos. Ara be, anem a centrar-nos en la fotografia, tema escollit pels meus alumnes per a treballar a classe.
Com ve a dir-nos el títol d'aquest tema, la imatge és un recurs que tenim els docents a l'aula, ja que potser una forma de fixar l'aprenentatge de manera divertida, i que als xiquets/es motiva.

Primerament, el docent ha de programar com vol utilitzar aquest recurs i quins objectius vol obtenir. Tot i això, hi ha de seguir un procés de disseny i complir unes pautes, com la planificació de l'activitat, grup, data al calendari escolar, etc. A més hi ha triar la informació, el disseny del suport i finalment una avaluació, segons la creativitat i la informació.
També hi ha un altre sistema per a treballar amb la fotografia, en aquest cas parlem de la fotonovel·la, que consisteix en una petita narració amb fotografies i textos relacionats entre si mitjançant diàlegs o cartells que informen al lector amb un missatge verbal. És un gènere fàcil i divertit per a treballar a l'aula la llengua. És una proposta motivadora ja que pot partir dels interessos i inquietuds dels nens, a més ells poden ser els protagonistes de la seua fotonovel·la.
Els materials dels que hi ha que disposar seran, una càmera de fotos i un ordinador o també, amb aplicacions webs: Storybird, Bubblr... entre altres.
La fotografia és el element més important d'una fotonovel·la, un pòster o un mural, ja que dona el missatge principal i forma el llenguatge audiovisual.

Per últim, cal parlar del Mural Digital en el qual podem incloure fotografies, text, música i enllaços. A l'aula pot servir-nos per a presentar projectes, temaris, com a suport per a exposicions, crear reportatges, plantejar activitats entre altres coses.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada